Vacature: Werken als Manager Sales bij Wens Chalets
Standplaats: Naarden | Branche: Reizen / Wintersport | Uren: 32–40 per week
Avontuurlijke en gevarieerde functie
Werken bij Wens Chalets biedt een dynamische en afwisselende rol met veel mogelijkheden voor professionele ontwikkeling en groei.
Reizen als onderdeel van je werk
Jij krijgt de kans om zelf op reis te gaan naar Oostenrijk, Frankrijk en Italië om de bestemmingen te verkennen en beter advies te kunnen geven aan onze gasten.
Hecht, informeel en hardwerkend team
Werken in een compacte en hechte teamomgeving in een prachtig modern pand in Naarden, waar gastvrijheid centraal staat.
Gastgerichtheid en verantwoordelijkheid
Jij krijgt veel verantwoordelijkheid en werkt nauw samen met gasten, partners en chalethosts om ervoor te zorgen dat elke vakantie een succes wordt.
Wij zijn Wens Chalets, dé toonaangevende aanbieder van wintersportreizen in de Alpen. Tijdens het winterseizoen bieden we ons bekende catered chalet concept aan, terwijl we in de zomer onze gasten verwelkomen met een aantrekkelijk hotelconcept. Wens Chalets begon in 1975 met één catered chalet in Crans Montana in Zwitserland. Inmiddels is het aanbod gegroeid naar meer dan 40 catered chalets in Oostenrijk, Italië en Frankrijk. Vele daarvan worden sinds geruime tijd aangeboden.
Momenteel telt het bedrijf – met hoofdkantoor in Naarden – 18 medewerkers, verdeeld over de disciplines Reserveringen, Operations, Financiën en Regiomanagement. Het aantal medewerkers in de Alpen (chalet hosts en koks) bestaat uit ca 130 personen.
About the job
De Manager Sales is verantwoordelijk voor alle salesactiviteiten en is naast de commercieel directeur mede-verantwoordelijk voor marketingactiviteiten van Wens Chalets. De Manager Sales legt verantwoording af aan de Algemeen Directeur. Hij of zij stuurt de afdeling reserveringen (vier medewerkers) en een marketing medewerker aan, draagt mede-verantwoordelijkheid voor dienstverleningsconcept, omzet, marge en de distributie met bijbehorende strategie.
Het beheer en verdere ontwikkeling van de website, het verbeteren of vervangen van het reserveringssysteem en het ontwikkelen van de relatie met onze (terugkerende) gasten middels een CRM systeem is onderdeel van de verantwoordelijkheden. De persoonlijke contacten met onze gasten via e-mail en telefoon zijn sterke punten, die gehandhaafd moeten blijven maar implementatie van AI gegenereerde concepten vormen een nieuwe uitdaging die verder moet worden uitgewerkt.
Belangrijk onderdeel van de functie van Manager Sales is het onderhouden en optimaliseren van de contacten met de grootste partners in Nederland, Groot-Brittannië, Scandinavië. een significant deel van onze omzet komt binnen door wederverkoop via partners/tussenpersonen. Ook hier liggen ruime mogelijkheden om die relaties te verbeteren en te ontwikkelen, met name in UK en nog te ontwikkelen markten in bijvoorbeeld Scandinavië, Duitsland en Polen.
Wat worden jouw kernverantwoordelijkheden bij Wens Chalets?
● Ontwikkelen, motiveren en aansturen van team Reserveringen in een meewerkende en faciliterende rol;
● Ontwikkelen en uitvoeren van salesplannen afgestemd op de bedrijfsdoelen (omzet, marge, prijs per persoon per nacht, bezetting);
● Optimaliseren van de omzet door middel van revenue management (uitvoeren prijsbeleid, inspelen op vroege- en late boeking patronen, keuzes distributie/beschikbaarheid voor partners zoals reisbureaus en Booking.com, optimaal benutten van de capaciteit);
● Identificeren en benaderen van potentiële klanten (B2C en/of B2B) in Nederland en omliggende landen;
● Relatiebeheer met bestaande klanten: reizen afstemmen, nazorg bieden, herkennen van terugkerende gasten;
● Analyseren van marktontwikkelingen en klantbehoeften;
● Samenwerken met marketing om campagnes en acties te realiseren met name gericht op online kanalen / sociale media / search engines.
● Bezoeken van vakbeurzen en netwerkevenementen binnen de reisbranche;
● Analyseren en rapporteren van resultaten aan het management, deelname aan management team en bijdragen aan korte- en lange termijn doelen van Wens Chalets.
Dit is wie je bent
De ideale kandidaat voldoet dan aan de volgende beschrijving:
● Neemt verantwoordelijkheid en acteert er naar, is absoluut resultaatgericht;
● Heeft bewezen succesvolle ervaring met het aansturen van een multi-disciplinair team;
● Enige senioriteit is wenselijk; staat tussen – en indien nodig – boven de mensen en de materie;
● Prettige collega, soepel in de omgang, samenwerkingsgericht;
● Acteert op natuurlijke wijze als schakel tussen markt, partners, organisatie en gasten;
● Klantgevoel; kan zich moeiteloos verplaatsen in de positie van de gasten, haalt daar ook plezier uit en doorziet daardoor de impact die de dienstverlening van Wens Chalets heeft op de gast en de markt;
● Is een verbinder, people minded;
● Intelligent, snelle denker;
● Denkt en handelt in oplossingen; hands on, praktisch, werkt mee;
● Reageert snel en alert op ontwikkelingen en kansen;
Wat biedt Wens Chalets jou?
● Een fijne werkplek in een modern en goed bereikbaar pand in Naarden;
● Collega’s die gek zijn op gastvrijheid, wintersport en de Alpen;
● Een marktconform salaris o.b.v. jouw ervaring;
● De mogelijkheid om 4 of 5 dagen te werken;
● O.b.v. 5 dagen kun je 1 dag thuiswerken (buiten het hoogseizoen);
● Pensioenopbouw;
● 25 vakantiedagen;
● De mogelijkheid om tegen korting te verblijven in één van onze chalets;
● Een sportvergoeding bij een sportschool naar keuze;
● Teamuitjes in de bergen waarbij tranen worden gelachen, competitieve voetbalpoules en
vrijdagmiddagborrels.
Zie je jezelf helemaal werken in ons team of ken jij iemand die perfect is voor deze baan? Dan horen wij het graag! De startdatum is in overleg. Stuur jouw CV en motivatie via de solliciteer button en wie weet ontmoeten we elkaar snel voor een eerste kennismaking!